Dienstag, 6. Mai 2014

Legs, legs, legs

Beine - ja, immer wieder gerne - zweimal in der Woche. Schließlich sollen sie sommerfit und shortstauglich werden. Haha! :-D Nach fast einer Stunde in der Smith Maschine, d.h. 15 Sätze verschiedene Squats, stemmten wir noch drei Sätze mit 200kg in der Beinpresse, drei Sätze mit 120kg drückten die Waden in der Beinpresse und im Anschluß noch die Wadenmaschine mit 40kg. Puh! Was für ein Programm! Aber es lohnt sich. ;-)

Nach dem Sport sind wir dann zu einem Termin aufgebrochen und haben uns eine Location für eine Kooperation angeschaut. Das wird sicher eine tolle Sache. Ihr werdet bald mehr erfahren. 

Das Training:

Sumo Squats in der Smithmachine 3x15 (40kg)
Squats in der Smithmachine 3x15 (40kg)
Enge Squats in der Smithmachine 3x15 (40kg)
Alternating Lunges in der Smithmachine 2x15 je Bein (10kg) + 2x15 je Bein (15kg)
Curtsy Lunges in der Smithmachine 3x10 je Bein (15kg)
Beinpresse 3x15 (200kg)
Waden in der Beinpresse 3x15-20 (120kg)
Wadenmaschine 3x15 (40kg)


Legs - yes, we always enjoy - twice a week. Finally, they should be ready for summer and for shorts. Haha! :-D After nearly an hour in the Smith machine, that means 15 sets of various squats, we did three sets with 200kg in the leg press, three sets with 120kg did ​​the calves in the leg press, continued by the calf machine with 40kg. Phew! What a program! But it's worth it. ;-)

After exercise, we went on a date and had a look on a location for a cooperation. This will certainly be a great thing. You will find out more soon.

Our Workout:

Sumo squats in the Smith Machine 3x15 (40kg)
Squats in the Smith Machine 3x15 (40kg)
Narrow squats in the Smith Machine 3x15 (40kg)
Alternating Lunges in the Smith Machine 3x15 each leg (20kg)
Curtsy Lunges in the Smith Machine 3x10 each leg (20kg)

Leg Press 4x15 (200kg)
Calfes in the leg press 3x15-20 (120kg)
Calf machine 3x15 (40kg)